ביטול הגבלת חשבון


הבנק הגביל לכם את החשבון? לא יודעים מה לעשות?

ישנם 2 סוגים של הגבלות בחשבון – הגבלה בסיסית של חשבון הבנק והגבלה של חשבון הבנק בנסיבות מחמירות. ההגבלה של הבנקים רלוונטית ברוב המקרים לשנה אחת שלמה כאשר מדובר על הגבלה בסיסית ושנתיים כאשר מדובר על הגבלה בנסיבות מחמירות. מכיוון שזו הגבלה ארוכה אשר יכולה לפגוע בצורה משמעותית בהתנהלות הכלכלית שלכם ביום יום, מומלץ לפנות למשרד עורכי דין המתמחה בביטול הגבלת חשבון. חשוב לציין כי אתם יכולים לערער על ההחלטה של הבנקים ולדרוש ביטול של הגבלת החשבון דרך בנק ישראל. סעיף 10 לחוק בישראל הנוגע לשקים ללא כיסוי, מתייחס לראיות שצריך להציג בבית המשפט בכדי לקבל את הערעור שלכם, כאשר אחת הסיבות יכולה להיות גם טעות אנוש של אחד מעובדי הבנק.

ליווי משפטי מקצועי לביטול חשבונות מוגבלים

אם חשבון הבנק שלכם לקראת הגבלה וקיבלתם התראה על כך, או שהוא כבר במצב מוגבל, חשוב לדעת כי לקוח עם חשבונות מוגבלים אינו יכול לפתוח חשבון בנק חדש באף בנק בארץ. הוא למעשה לא יכול למשוך שקים שניתנו לו מאף חשבון בנק, גם מחשבונות לא פעילים. ביטול חשבונות מוגבלים אם כן, הוא קריטי ליכולת הכלכלית שלכם לפדות שקים של בני משפחה או לקוחות במידה ואתם בעלי עסק. ליווי משפטי מקצועי של משרד עורכי דין, יספק לכם סיוע בתהליך הערעור מול בנק ישראל ודרכו תוכלו לבנות את התיק המשפטי שלכם עם קו טענות מוצק וחזק.

ביטול חשבון מוגבל ועיכוב ביצוע הגבלה

בכדי להגיע לביטול חשבון מוגבל, לעיתים יש צורך בעיכוב תהליך ההגבלה על מנת להגיע להבנות מול הבנק. בית המשפט יכול לקבל את הערעור שהגשתם ולתת לכם למעשה הארכה עם עיכוב תחילת ההגבלה בחשבון הבנק. גם כאן, עיכוב של הגבלת החשבון לא יאפשר לכם לפתוח חשבון בבנקים אחרים וכל השקים שסורבו בתקופה העיכוב יתווספו למספר השקים שכבר סורבו. ייעוץ משפטי במקרה זה הוא קריטי ויכול לסייע לכם בקבלת החלטות מושכלת על פי המצב שלכם. מומלץ לא להתייעץ עם אנשים אשר היו במצב שלכם מכיוון שכל מקרה הוא לגופו וצריך לפעול נכון על פי ההתנהלות הנוכחית שלכם מול הבנק המגביל או הבנקים.

התנהלות לא נכונה של הבנק ביישום ההגבלה

אחת הדרכים לבטל הגבלה של חשבון באחד מהבנקים בישראל, היא להוכיח כי הבנק המגביל או הבנק ששלח התראה לפני הגבלה, לא יישם את התקנות הנדרשות ממנו בתהליך ההגבלה. הבנק מחויב להודיע בכתב ללקוח על הגבלה בחשבון וגם למיופה כוח בחשבון וכל מורשה חתימה. בנוסף לכך, הבנק מחויב להודיע לכל הבנקים על תהליך ההגבלה ועל המפקח על הבנקים. במידה והבנק היה מחויב לפרוע אחד מהשקים והוא לא הסכים לפרוע אותו, ניתן לערער על כך ובדרך זו להקטין את מניין השקים שסורבו. ישנם מצבים חריגים בהם בעלי החשבון לא יכול לטפל בשקים מסיבות בריאותיות או עקב פגיעה חריגה בהכנסות שלו מכל סיבה אחרת. המקרה שלכם יבדק לעומק ויאספו כל המסמכים הרלוונטיים על מנת למקד את הטיעונים שלכם בהתאם למקרה.

משרד עו”ד מנוסה ומקצועי לביטול הגבלת חשבון

לפרטים נוספים בנוגע לביטול הגבלת חשבון, צרו קשר עם משרד עורכי דין של ד”ר אייל כהן המנהל מאות תיקים משפטיים בכל שנה בתביעות מול גופים פיננסים ובנקים. המשרד של עו”ד ד”ר אייל כהן פועל בתחום כבר למעלה מ-21 שנה ונחשב לאחד ממשרדי עורכי דין הוותיקים בישראל בניהול תיקים של נפגעי המערכת הבנקאית בישראל.

נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת!

מלאו פרטיכם וניצור קשר בהקדם:

תחומי התמחות נוספים מאת עו"ד אייל כהן

חוות דעת לבית משפט
הגשת חוות דעת לבית משפט היא כלי שבאמצעותו צדדים להליך משפטי מבקשים להוכיח טענה שהבירור שלה דורש מומחיות
תביעות נגד בנקים
בניגוד לענפי משפט אחרים, ענף הבנקאות דורש ידע משפטי מקיף כמעט בכל ענפי המשפט על מנת להגן על
פשיטת רגל ונושים
פשיטת רגל היא מצב משפטי בו אדם או חברה נפרדים מנכסיהם וחדלים מלהיות בעליהם וזאת בשל אי יכולתיהם
כשרות משפטית ואפוטרופוסות
על-פי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, כל אדם כשר לזכויות ולחובות מרגע לידתו ועד מותו. החוק קובע אלו אוכלוסיות
ח-ן מוגבל / הסדר חוב לבנק
נגיף הקורונה הביא עימו אתגרים ובעיות כלכליות רבות – חובות, שיקים חוזרים, חשש לחדלות פירעון ופשיטת רגל. אך
הוצל”פ וכינוס נכסים
מטרתה של מערכת ההוצאה לפועל היא לממש את זכויות בעל הדין שהוקנו לו על-פי פסק דין, המחאות, שטרי
דף הבית