הליך חדלות פירעון


הליך חדלות פירעון: הבנת התהליך והכימיה המשפטית



חדלות פירעון היא מצב בו אדם או חברה אינם מסוגלים לפרוע את החובות שעליהם, בגלל מגוון סיבות, החל מקשיים כלכליים וכלה במשברים אישיים. המשמעות היא שהחייב אינו מסוגל להחזיר את הכספים שהוא חייב, וזאת בניגוד להסכמות או התחייבויות שנכנס אליהן. במאמר זה נעקוב אחר התהליך המשפטי הנגרם מחדלות פירעון ואיך ניתן להתמודד עמו.

הליך חדלות הפירעון מתחיל ברגע שהחייב אינו מסוגל למלא את התחייבותיו. ברגע שכך קורה, הזכאי, אשר יתכן ויהיה הבנק או האגודה הפיננסית, יכול להפעיל את ההליך המשפטי נגדו. בהינתן הניסיון הרב שצברתי בהגנה על זכויות נפגעי המערכת הבנקאית, אני יודע כמה חשובה ההבנה של כל צעד בהליך.

לאחר שההליך מתחיל, החייב יוזמן בבית המשפט על מנת לתת את דברו. זה הזמן שבו החייב יכול לבקש לדחות או להפחית את החוב. כאן, בדיונים אלה, היכולת המשפטית של החייב להצטייד בסיוע משפטי מיומן היא קרדינלית.

אחת ההתמודדויות המרכזיות בהליך זה היא ההבנה המעמיקה של החייב בזכויותיו ובאופן בו הוא יכול להתמודד עם הבנקים והמוסדות הפיננסיים. כפי שכתבתי בספרי “עיכבון בעת חדלון פירעון”, קיימות כמה אסטרטגיות ושיטות המסייעות לחייב להתמודד עם המערכת הבנקאית.

אך לא כל החייבים מבינים את הזכויות שלהם, ולכן הם זקוקים לסיוע משפטי מקצועי. כעו”ד בעל ניסיון של למעלה מ-25 שנה בהגנה על לקוחות בערכאות השונות, אני רואה את החשיבות הבלתי פוסקת של ההגנה המשפטית המתאימה.


הליך חדלות פירעון הוא תהליך מורכב הדורש הבנה וידע מקצועי בעיקר.


ההבנה המעמיקה של התהליך והידע בנוגע לזכויות החייב הם הכלים המסייעים לחייב להתמודד עם ההליך בצורה הטובה ביותר עבורו.

אני מזמין אתכם לפנות אלי בכל שאלה או צורך, ואהיה כאן לעזור בכל שלב של ההליך. אינכם לבד במסע המשפטי הזה, ואני כאן להגן על זכויותיכם ולהנחות אתכם בכל שלב.


במהלך השנים נחשפתי למגוון רחב של מקרים הקשורים לחדלות פירעון, כאשר בכל אחד מהם פעלתי להשיג את הפתרון הטוב ביותר ללקוח. לעיתים, הפתרון התבסס על הגעה להסכם עם הגורמים הפיננסיים, בעת שבמקרים אחרים הגענו להחלטה שיפוטית במינון החוב.

העולם הפיננסי הוא לא רק ספרות והתחייבויות, הוא גם הבנה של המערכת והאנשים שמאחוריה. ככל שאנו מבינים יותר את המנגנונים הפועלים ברקע, נוכל לנהל את התהליכים בצורה הכלכלית והיעילה ביותר.


במסגרת ההתמודדות עם המערכת הבנקאית, אני חש שהמשימה שלי היא להיות הגשר בין הלקוח לבין המוסד הפיננסי במטרה להביא לפתרון שמחזיר את האמון והשלווה ללקוח, תוך התחשבות בזכויותיו.

בנוסף לכך, ההבנה של הדינים וההוראות המשפטיות הרלוונטיות היא חיונית להבנה המלאה של התהליך. למשל, חדלות פירעון יכולה להוביל לפשיטת רגל, תהליך שבו נדרש ידע משפטי מקיף במיוחד.

לסיום, על כל מי שנתקל בהליך חדלות פירעון, או שהוא מרגיש שהוא עשוי להגיע למצב זה, להבין שישנן דרכים להתמודד ולפעול. ההבנה, הידע והתמיכה המשפטית הנכונה הם המפתח להתמודדות מוצלחת עם התהליך, ואני כאן כדי להיות לצידכם בכל שלב ובכל התמודדות.


נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת!

מלאו פרטיכם וניצור קשר בהקדם:

תחומי התמחות נוספים מאת עו"ד אייל כהן

חוות דעת לבית משפט
הגשת חוות דעת לבית משפט היא כלי שבאמצעותו צדדים להליך משפטי מבקשים להוכיח טענה שהבירור שלה דורש מומחיות
תביעות נגד בנקים
בניגוד לענפי משפט אחרים, ענף הבנקאות דורש ידע משפטי מקיף כמעט בכל ענפי המשפט על מנת להגן על
פשיטת רגל ונושים
פשיטת רגל היא מצב משפטי בו אדם או חברה נפרדים מנכסיהם וחדלים מלהיות בעליהם וזאת בשל אי יכולתיהם
כשרות משפטית ואפוטרופוסות
על-פי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, כל אדם כשר לזכויות ולחובות מרגע לידתו ועד מותו. החוק קובע אלו אוכלוסיות
ח-ן מוגבל / הסדר חוב לבנק
נגיף הקורונה הביא עימו אתגרים ובעיות כלכליות רבות – חובות, שיקים חוזרים, חשש לחדלות פירעון ופשיטת רגל. אך
הוצל”פ וכינוס נכסים
מטרתה של מערכת ההוצאה לפועל היא לממש את זכויות בעל הדין שהוקנו לו על-פי פסק דין, המחאות, שטרי
דף הבית