על פינוי משכנתא


הסוגיה של פינוי משכנתא אינה מהווה רק סוגיה משפטית, כי אם לרוב משבר כלכלי ונפשי חריף ביותר, מחמת החשש להיזרק מדירת המגורים. הכול מתחיל בעקבות חתימת בעלי הנכס על שטר משכון להבטחת הלוואה שנטלו לרכישת הבית. הסוגיה של פינוי משכנתא עמוסת פסיקה ובעלת דקויות משפטיות המשתנות ממקרה למקרה. בהקשר זה המלווה, בד”כ בנק, עלול לנצל את כוחו העדיף, ולנסות לממש את החוב בהתאם לנוסח סעיפי ההסכם.

הקפאת התשלומים לתקופה קצובה

מי שחלילה נקלע למצב בו הוא אינו עומד בתשלומי הלוואת המשכנתא צריך לפעול באופן נמרץ להסדרת העניין, טרם תחילת המערכה המשפטית. ישנן וועדות חריגים המוסמכות לספק פתרונות רלוונטיים וניתן לקבל הקפאה של התשלומים לתקופת מה, כמו גם פריסה מחודשת של היתרה. אמנם, אף אם הבנק יסכים להסדרים חדשים הדבר יותנה בהוספת עלויות נוספות לאורך הזמן , אך הדבר עדיף מ”החרב המתגלגלת” של פינוי משכנתא ואובדן הנכס.

השעון מתקתק מקבלת ההתראה

מי שקיבל דרישה מהוצל”פ חייב להבין שהשעון מתחיל לתקתק מהרגע שההתראה נמסרה לידו, ותגובתו נדרשת בתוך מועד קצוב שקשה לקבל עבורו הארכה. מומלץ בשלב זה לפנות באופן דחוף לקבלת סיוע משפטי מיומן, טרם שיתקדם ההליך ויהיה מאוחר מידי. הזנחת הטיפול בתהליך עלול להביא לצו פינוי, ואז לעלויות הטיפול, יתווספו הוצאות נוספות.

מימוש רק לאחר פיגור של חצי שנה

חשוב להבין שהבנק זכאי לפתוח כנגד חייבים תיק פינוי משכנתא רק אם חלפו 6 חודשים ולא שולם אחד מהתשלומים השוטפים. במידה והחייב משלם תשלום בודד, הוא ייזקף לתשלום הראשון שטרם שולם. במידה ומדובר בהלוואה שאינה משולמת בתשלומים, על הבנק להמתין 6 חודשים ממועד הפירעון בטרם יפתח את התיק. במידה והחייב לא ישלם התשלום לאחר 6 חודשים, זכאי הבנק לפתוח את התיק למימוש המשכנתא.

ייעוץ ליווי משפטי לקראת פינוי משכנתא

במידה ואתם חוששים מפתיחת תיק פינוי משכנתא ואתם זקוקים לליוויי משפטי של מומחה לתחום הגעתם למקום הנכון. עו”ד אייל כהן צבר ניסיון רב בייצוג בעלי דין בתחום הבנקאות בכל הערכאות השיפוטיות. עו”ד כהן מתמחה בהגנה על זכויות נפגעי המערכת הבנקאית, בהתמודדות משפטית וציבורית עם המערכת הפיננסית במקרים של חדלות פירעון או הוצאה לפועל. אל תהססו ליצור קשר עוד היום.

נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת!

מלאו פרטיכם וניצור קשר בהקדם:

תחומי התמחות נוספים מאת עו"ד אייל כהן

חוות דעת לבית משפט
הגשת חוות דעת לבית משפט היא כלי שבאמצעותו צדדים להליך משפטי מבקשים להוכיח טענה שהבירור שלה דורש מומחיות
תביעות נגד בנקים
בניגוד לענפי משפט אחרים, ענף הבנקאות דורש ידע משפטי מקיף כמעט בכל ענפי המשפט על מנת להגן על
פשיטת רגל ונושים
פשיטת רגל היא מצב משפטי בו אדם או חברה נפרדים מנכסיהם וחדלים מלהיות בעליהם וזאת בשל אי יכולתיהם
כשרות משפטית ואפוטרופוסות
על-פי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, כל אדם כשר לזכויות ולחובות מרגע לידתו ועד מותו. החוק קובע אלו אוכלוסיות
ח-ן מוגבל / הסדר חוב לבנק
נגיף הקורונה הביא עימו אתגרים ובעיות כלכליות רבות – חובות, שיקים חוזרים, חשש לחדלות פירעון ופשיטת רגל. אך
הוצל”פ וכינוס נכסים
מטרתה של מערכת ההוצאה לפועל היא לממש את זכויות בעל הדין שהוקנו לו על-פי פסק דין, המחאות, שטרי
דף הבית