תיק הוצאה לפועל משכנתא


התמודדות עם תיק הוצאה לפועל משכנתא

תיק הוצאה לפועל משכנתא כנגד חייבים נפתח כמו בכל תיק הוצאה לפועל, באמצעות הגשת בקשה לביצוע על ידי הבנק לו הדירה ממושכנת. הבקשה יכולה להיות מוגשת ללשכת ההוצאה לפועל לאחר שחלפו שישה חודשים מהמועד שנקבע בהסכם ההלוואה שהחוב יפרע. כאשר נקבע בהסכם על מועדי התשלומים, מדובר על  שישה חודשים מחלוף מועד התשלום הראשון שלא שולם על ידי החייב, ובתנאי שתשלום זה טרם שולם במלואו עד לתום ששת החודשים.

רק לאחר פיגור של שישה חודשים

כאשר לא נקבע בהסכם ההלוואה כי החוב ייפרע על ידי הלווה בתשלומים, ניתן להגיש בקשת הוצאה לפועל משכנתא רק בחלוף שישה חודשים מהמועד בו הוסכם לפרוע את המשכנתא במלואה. חשוב להבין שלא בכל מקרה של פיגור בתשלומי המשכנתא השוטפים, רשאי הבנק לפתוח תיק הוצלפ משכנתא אלא אך ורק כאשר החייב מפגר בשישה תשלומים חודשיים רצופים ויותר. בדרך כלל הבקשה לביצוע משכנתא, מוגשת רק על סכום החובות שבפיגור ולא על סכום ההלוואה במלואו.

דרישה לתשלום מלוא החוב

ישנם מקרים בהם רשאי הבנק להגיש בקשת ביצוע על מלוא חוב ההלוואה באמצעות פתיחת תיק הוצאה לפועל משכנתא בגלל קיומן של נסיבות מיוחדות. לדוגמא, לחייב שהבנק סבור שביצע הונאה מכוונת כלפיו או שהוא עומד לעזוב את הארץ מבלי לפרוע את החוב. גם כאשר בבעלות החייב דירה אחרת שיכולה לשמש לו למגורים או כאשר לדירה הממושכנת מונה כונס נכסים כתוצאה מהליך נפרד, רשאי הבנק לבקש ביצוע של מלוא החוב מהלווה. במקרים שכאלה, על הבנק לשכנע את ההוצאה לפועל כי ההליך מוצדק, תוך הצגת ראיות התומכות בטענותיו.

פעולה מהירה למניעת פתיחת תיק הוצלפ משכנתא

לקראת פתיחת תיק הוצלפ משכנתא הבנק מחויב לשלוח מכתב התראה לחייב. עם קבלת ההתראה חשוב לפעול במהירות, על מנת למנוע את המינוי של כונס נכסים לדירה על ידי תיק הוצאה לפועל משכנתא בהליך. האפשרויות שעומדות בפניכם הם, תשלום הסכום הנקוב באזהרה בלשכת ההוצאה לפועל או בסניפי הדואר, גיבוש הסדר מוסכם עם הבנק או להודיע לבנק שברצונכם למכור את הדירה בעצמכם ולפרוע את החוב.

ליווי משפטי עבור תיק הוצאה לפועל משכנתא

קחו בחשבון שלרשותכם עומדים 20 יום בלבד מהיום בו נמסרה לכם האזהרה ליד. במידה וקיבלתם התראה לקראת פתיחת תיק הוצאה לפועל משכנתא חשוב לקבל ליווי משפטי של עורך דין המתמחה בתחום, דוגמת, עורך דין אייל כהן שהתמקצע בכך. עו”ד אייל כהן מתמחה בהגנה על זכויות נפגעי המערכת הבנקאית ומנוסה בהתמודדות משפטית וציבורית עם מערכת זו.

נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת!

מלאו פרטיכם וניצור קשר בהקדם:

תחומי התמחות נוספים מאת עו"ד אייל כהן

חוות דעת לבית משפט
הגשת חוות דעת לבית משפט היא כלי שבאמצעותו צדדים להליך משפטי מבקשים להוכיח טענה שהבירור שלה דורש מומחיות
תביעות נגד בנקים
בניגוד לענפי משפט אחרים, ענף הבנקאות דורש ידע משפטי מקיף כמעט בכל ענפי המשפט על מנת להגן על
פשיטת רגל ונושים
פשיטת רגל היא מצב משפטי בו אדם או חברה נפרדים מנכסיהם וחדלים מלהיות בעליהם וזאת בשל אי יכולתיהם
כשרות משפטית ואפוטרופוסות
על-פי חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, כל אדם כשר לזכויות ולחובות מרגע לידתו ועד מותו. החוק קובע אלו אוכלוסיות
ח-ן מוגבל / הסדר חוב לבנק
נגיף הקורונה הביא עימו אתגרים ובעיות כלכליות רבות – חובות, שיקים חוזרים, חשש לחדלות פירעון ופשיטת רגל. אך
הוצל”פ וכינוס נכסים
מטרתה של מערכת ההוצאה לפועל היא לממש את זכויות בעל הדין שהוקנו לו על-פי פסק דין, המחאות, שטרי
דף הבית